grabbarna grus

Efter många om och men så lyckades jag äntligen skaffa mig lite inspiration och sätta mig ner och scrappa. Tidigare dagar så har jag bara suttit mig bland papprerna och stirrat och inte fått någon bild av vad jag vill göra, men nu så... Men jag började inte med scrapping utan med städning... Jag har hur länge som helst blandat mina papper huller om buller, möstrat och enfärgat.. Detta har varit en katastrof.. SÅ nu fick jag tummen ur och ordnade papper efter färg och tidpunkt för inköp.. Blev faktiskt väldigt bra! Tur att jag gjorde det! Dessutom så har jag skickat in min hemtenta idag, så nu är det för sent att göra några förändringar, hoppas att det blev bra ;)

Sen till det roliga då, jag valde att scrappa bilder från thailandsresan på mina bröder och jag fick möjlighet att använda hela 5 nya dekorationer till den här LO:n: punchinilla, bollfrans, dymo, blommor, knappar och band.. Men ojdå, det va ju faktiskt 6 stycken, men dymon har jag ju använt tidigare och jag säger bara en sak: i löööööööööööv! Här kommer den då:

image32


Tyvärr är det ju så att färgerna funkar sååååå mycket bättre ihop i verkligheten och de är dessutom mycket snyggare.. Hm, jag vet inte riktigt vad jag gör för fel, jag vet att jag ska kunna redigera det i Photoshop, men är man okunnig på det programmet så är man... Nähä ni, det var nog faktiskt allt jag hade för idag.. Eller nej, en sak till ska jag nämna. Ibland är folk bra fräcka måste jag säga! Efter mammas arbetspass igår så gick hon för att hämta bilen, och då är det någon j*vel som har snott katalysatorn (?!) Hur tänker man när man lägger sig på marken för att såga av en katalysator om jag får fråga?? Ibland blir man bra fundersam på hur människor fungerar! Det är verkligen tur att vi ska hämta den nya bilen imorgon, annars hade det kunnat bli lite jobbigt :P

Tack och hej, leverpastej ;)


Kommentarer
Postat av: Alexandra-lindgren

vilken fin layout. roligt att du fick användning av en massa nya spännande dekorationer! :)

2008-04-24 @ 19:42:31
URL: http://www.alexandras-scrap.blogspot.com
Postat av: Annika

Hej! Och ursäkta att jag inte svarat förrän nu, men ibland sticker tiden iväg...

Du undrade om jag kunde hjälpa dig med Photoshop lite; jag är verkligen en "sucker" på det programmet, men ska försöka förklara just hur man skärper upp och förminskar till bra bloggstorlek.

Jag börjar alltid med att duplicera bilden, för jag sparar en originalstorlek och en förminskad. Kommandot "Duplicate" hittar du under meny "Image". Stäng originalet och jobba med kopian. Gå in under "Image" igen och gå in på "Image size". Då får du upp en ruta, där du kan välja "Pixel dimensions". Där skriver du 500 på Width och följaktligen ändrar sig Height...

Nu blir din bild liten. Högerklicka i den och välj "Select all". Välj meny "Filter", vidare "Sharpen" eller möjligen "Sharpen more" om du inte är nöjd.

Hoppas detta hjälper dig, annars hör av dig igen! Fina grejer du gör!
Annika

2008-04-24 @ 20:17:50
URL: http://annika5064.blogg.se/
Postat av: bitte71

Åh, vad jättesnyggt: älskar ju punchinellan och dymon och allt!! Läckra färger! Ang rosa dymoband så finns det hos Scrapaddicted, under verktyg (labelwriter). Det är Around the block som har en egen dymo och massa roliga band till den.

Men vad jäkla fräckt med bilen då: som om det inte var nog med att jobba kväll och missa vinlotteriet - dessutom så pajar ngn ens bil!! *Svär*
Hälsa mamma!
Kram

2008-04-24 @ 22:02:41
URL: http://mariesscrappelliscrapblogg.blogg.se/
Postat av: monica

Härlig layout! Många kul detaljer o fina färger!
Ha en skön helg!
*kram*

2008-05-03 @ 07:28:44
URL: http://leamon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0