uppdatering

Jaha, då har äntligen ljuset återvänt så nu kan man fotografera igen. Här kommer därför det som jag gjort de senaste dagarna. Först ut är en "spillpapperslåda":

image6


Nästa skapelse är ett minialbum:

image14


Viker man ut albumet helt så blir det en blomma

image8

        

Och sen måste jag bara säga att jag snott båda idéerna rakt av ifrån en fantastisk scrappare som finns att hitta här: http://jejaspysselochscrap.blogg.se/  Har ni slut på inspiration så besök hennes blogg och du befinner dig genast i scrappartagen igen! Tack Jeja för att du är en sån inspiration!

Sen har jag nyligen även gjort en LO. Bilden är tagen på Koh Liepe i Thailand. Än så länge så har jag inte lärt mig hur jag ska scanna in mina LO:s, är det någon som har något tips?:

image19

I helgen ska jag och pojkvännen åka till Jönköping så därför kommer här inte bli något uppdatering på ett tag. Men ha en trevlig helg alla scrappare ;) (ni andra också naturligtvis)

Kommentarer
Postat av: Ulla

Trevligt en blogg till på bloggrundan!! Minialbumet var kanonfint och kortet på kaffefilter tjusigt. Tack för titten återkommer....

2008-04-04 @ 12:20:06
URL: http://tantscrappa.blogspot.com/
Postat av: Alexandra-lindgren

visst är minialbumet läckert! jag ska också sno det av Jeja, hon är ju SÅ duktig!
du har gjort jättefina layouter måste jag säga!
jag scannar heller inte (har ungen scanner), jag tar kort på layouten och sedan tar jag bort allt förutom layouten
i paint. sedan lägger jag upp den. Får ta och önska mig en scanner någon gång! :)

2008-04-04 @ 12:21:18
URL: http://www.alexandras-scrap.blogspot.com
Postat av: MissMian

Kul att du har blivit bloggare. Jag har scanner men jag tycker att det är allt för bökigt och krångligt att canna in i fyra delar och sedanvrida och vända på det i photoshop och jag får det aldrig att bli riktigt bra heller så jag fotar alla mina LO's numer både kvällstid och dagstid. Har hittat ett perfekt sätt att göra det på. Jag har ett rum där jag har spotlights i taket och jag sättet fast min lo med "kludd" på en skiva (jag använder ett album..) och ställer den snett under spotlighten på en stol. (Alltså...LO'n står upp och ljuset kommer lite snett uppifrån) Sedan fotar jag med macrot utan blixt och på så sätt får jag ljuset utan att det blir speglingar på LO'n. Ibland justerar jag färgen lite i photoshop så att den är mer lik verkligheten.

2008-04-04 @ 14:42:44
URL: http://www.missmian.blogspot.com
Postat av: Jeja

Men OJ vad jag känner mig hedrad nu! Ditt album och lådan är verkligen helt underbara! Du har supermycket fint här på bloggen.

Kram Jenny

2008-04-21 @ 22:57:16
URL: http://jejaspysselochscrap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0